Összesen 1059 bejegyzés

2019-től nem kell útnyilvántartás a lízingelt céges autókra?

Jelentős könnyítésnek örülhetünk, ugyanis az Európai Tanács október 2-i határozata értelmében 2019. január 1-től nem szükséges nyilvántartást vezetni a bérbe vett céges személygépkocsik magáncélú használatáról, a bérbevételhez kapcsolódó kiadások áfájának 50 százaléka igazolás nélkül is levonható, miután ez a döntés magyar törvényalkotási folyamaton is keresztülmegy!

Tovább

Jogkövetési vizsgálat vagy adóellenőrzés?

Az adóigazgatási rendtartás (Air.) 2018. január 1-től lecsökkentette az ellenőrzési eljárástípusok számát. Az Air immár csak két ellenőrzési típust nevesít: az adóellenőrzést és a jogkövetési vizsgálatot.

Tovább

A gazdálkodók jelentős része nem tudja, hogy termékdíjat kellene fizetnie!

„A tudatlanság és a közömbösség senkit sem menthet meg. A tudás sokkal inkább.” Orson Scott Card amerikai író megállapításával nem érdemes vitatkozni, ha valaki mégis más véleményen lenne, igazát semmiképpen ne az adózási szabályokkal bizonyítsa, ugyanis a szabályok nem ismerete senkit nem hat meg egy adóvizsgálat során.

Tovább

Mibe kerül a minimálbér változása?

Előzetes információk alapján 2019-től az idei 138.000 forintról 150.000 forintra emelkedik a minimálbér összege. Emellett a garantált bérminimum a jelenlegi 180.500 forintról várhatóan 202.000 forintra növekszik január elsejétől.

Tovább

Vámkezelni Magyarországon importáfa nélkül!

A magyar vám és adórendszer egyik gyakran elhangzó kritikája, hogy az áfa és köztük az import során fizetendő importáfa mértéke a maga 27 százalékával elviselhetetlenül magas. Nehéz ezzel a véleménnyel vitatkozni, mert valóban, az áfa mértéke világszerte Magyarországon a legmagasabb.

Tovább

Árverezett cégingatlan – áfa- és illetékkötelezettségek

Az árverés az áfa rendszerében termékértékesítésnek minősül, így a céges ingatlan kényszerértékesítése során is felmerül az áfakötelezettség. Kit terhel az áfa ilyenkor és kell-e a vevőnek vagyonszerzési illetéket fizetnie az árverésen megszerzett ingatlan után?

Tovább

Nincs még minden veszve - Cafeteria 2019

Az évközi változások jelentősen megnyirbálják a cafeteriarendszer lehetőségeit 2019 januárjától. Egyfelől a vállalatok érdeke áttekinteni, hogy a közterhekkel együtt milyen cafeteriastruktúrát érdemes kialakítani jövőre, másrészt mi az, ami valóban fontos a munkavállalók számára és ezeket a lehetőségeket hogyan tudja a társaság a cafeteriában, vagy ezen kívül biztosítani.

Tovább

Miért fontos a cég döntéshozóinak ismernie a TP-dokumentációt?

A társaság minden felelős döntéshozójának célszerű ismernie a TP-dokumentáció tartalmát, mert az az az új szabályok miatt olyan mélységben tárja fel az adózó kapcsolt ügyleteire, saját eredményére vonatkozó álláspontját, következtetéseit, amely miatt fontos, hogy az helyes megállapításokat tartalmazzon. A társaság egészére nézve jelentős következményekkel járhat, ha egy NAV-ellenőrzés a nyilvántartásban foglaltakat alapul véve ítéli meg egy ügyletet, ugyanis, ha az adott ügylet a valóságban nem a dokumentációban leírtak szerint zajlik, a társaság számára már nehéz lehet azt utólag alátámasztani, bizonyítani.

Tovább

Kiemelt témák

 Tovább