Mentés
Kalocsai Zsolt, RSM Hungary, elnök-vezésigazgató
Kalocsai Zsolt

Kiemelkedő teljesítménnyel lehet leküzdeni a válságot

A piaci szűkülés és a gazdasági visszaesés közepette is esélyt ad a bővülésre az innováció, a kiemelkedő teljesítmény és a kitartás - ez derül ki az RSM DTM Hungary Zrt. felméréséből, és ezt üzeni a nemzetközi RSM-csoport támogatásával idén is meghirdetett European Business Awards díj. Utóbbira április végéig magyar vállalkozások is jelentkezhetnek, így tett tavaly az Európa tíz legjobb vállalkozása közé került Lipóti Pékség is.

Az üzleti kiválóság és a folyamatos innováció ad esélyt arra, hogy a vállalkozások a jelenlegi nehéz piaci és gazdasági körülmények között is bővülni tudjanak – ezt erősíti meg az RSM DTM Hungary Zrt. kutatása. Eszerint a cégek felének komoly gondokat okoz a piac és a vevőkör szűkülése, további 27 százalékuk pedig a bevételnövelésre irányuló túlzott nyomásra panaszkodik a cég életét nehezítő külső tényezők körében.

A vállalkozások életét az adószabályok és más jogszabályok változása, a sűrűsödő adóhatósági ellenőrzések, valamint az árfolyamváltozás is megnehezíti. Mindehhez járult még év elejétől a minimálbér erőteljes növekedése, valamint az elvárt béremelés teljesítésével összefüggő bérköltség- és további adminisztrációs terhek. Nehéz megfelelő választ találni arra a kihívásra, hogy a költségek növekedését kordában kell tartani, sőt, egyes esetekben mérsékelni kell a kiadásokat, a bevételeknél azonban biztosítani kell a folyamatos növekedést.

Előbbi kihívással, a gazdálkodás kifeszítettségével függ össze a cégek tőkehelyzetének változása is. Ez a jelenség a cégcsoport átalakulásával együtt a harmadik leggyakoribb vállalati probléma a magyarországi cégek körében. A felmérés tanúsága szerint komoly erőforrásokat visznek el a belső adminisztrációs változások is: ennek mértékére jellemző, hogy a leggyakoribb vállalati problémák között a cégek rögtön második helyen említették e kihívást a vevőkör szűkülése után.

E nehézségek egyben a helyes utat is kijelölik a vállalkozások számára: megfelelő vállalatirányítás és munkaerő-menedzsment segítségével, valamint a belső adminisztráció csökkentésével jelentős erőforrások szabadíthatók fel, amelyek révén a válság ellenére is dinamikus növekedés érhető el – derül ki az RSM DTM ügyfélkörébe tartozó 50 magyar vállalat részvételével készült felméréséből.

Éppen a kiváló üzleti teljesítményt és a megújulásra való készséget ismeri el a nemzetközi RSM-hálózat által támogatott és immár hatodik alkalommal meghirdetett European Business Awards (EBA) üzleti díj is. Az RSM International tavaly lépett az EBA szponzorai közé, mivel a hálózat számára kiemelkedően fontos a kiválóság, az innovációs teljesítmény elismerése. Az eseménysorozat keretén belül is „Az Év Vállalkozója” díj az, amely az RSM International nevéhez fűződik, hiszen ez testesíti meg leginkább a hálózat értékeit, fókuszát, gondolkodásmódját.

Az RSM DTM számára ezért külön öröm volt, hogy tavaly a független zsűri Európa tíz legjobb vállalkozása közé választotta a Lipóti Pékséget, vezetője, Tóth Péter pedig „Az Év Vállalkozója” díj tíz legígéretesebb jelöltje közé került be. Az eredmény jelentőségét jól mutatja, hogy a kiemelkedő vállalati és egyéni teljesítményt elismerő díj elnyeréséért legutóbb több mint 1 350 európai vállalkozás mérette meg magát.

Akad tehát példa arra, hogy egy vállalkozás egy szinte telített piaci szegmensben, nehéz gazdasági körülmények között is dinamikus növekedést ér el innovatív megoldásokkal. A Lipóti Pékség esetében is az új szemléletmód és értékesítési megoldás volt a siker kulcsa. Az 1992-ben alakult pékség 2004-ben került válaszút elé: a nagy élelmiszerláncok beszállítójaként működik-e tovább, vagy egészen más útra lép. Tóth Péter cégvezető az utóbbi mellett döntött, és nekilátott egy saját mintabolthálózat kiépítésének. Az első győri és mosonmagyaróvári üzleteket hamarosan országos terjeszkedés követte, a Lipóti Pékség ma már a fővárosban is több bolttal büszkélkedhet. A társaság immár 750 embernek ad munkát, éves árbevétele 3 milliárd Ft körül alakul.

„Az utóbbi egy év a Lipóti Pékség helyzetét is megnehezítette” – emeli ki Tóth Péter. „Termékeink magasabb árszínvonalat képviselnek, s a jelenlegi gazdasági helyzetben mindenki még jobban megnézi, mire költ. Még hatványozottabban oda kellett és kell tehát figyelnünk termékeink és szolgáltatásaink minőségére. Ezért is fontos, hogy a legjobb minőséget tudjuk nyújtani vevőinknek” – teszi hozzá Tóth Péter. Mivel a Lipóti Pékség a lehető legtöbb energiát arra kívánja fordítani, hogy kiváló minőségű termékek jussanak el a boltokba, idén átépítik az első üzemüket Lipóton.

A vállalkozás idén is megméretteti magát a European Business Awards-on, és remélik, 2012-ben is a tavalyihoz hasonló, vagy még jobb eredményt érnek el. Az RSM DTM közreműködésével ugyanakkor idén további kiváló magyar vállalkozások kaphatnak esélyt arra, hogy teljesítményüket egy rangos üzleti díj is visszaigazolja. Az országos nevezés határideje május 1-je. A hónap végén, május 29-én pedig már sor kerül a nemzeti jelöltek bemutatására. E vállalkozások közül ősszel kerülnek ki a nemzeti kategóriagyőztesek, az ünnepélyes nemzetközi záró gálára, az európai győztesek bejelentésére pedig jövő áprilisban kerül sor.


    Kapcsolódó bejegyzéseink

     Tovább