Összesen 22 bejegyzés

Környezetvédelem és cégértékelés

Minden szektornak megvannak a maga specialitásai befektetői szemszögből, most a környezetvédelmi szektor értékelési kihívásait vizsgáljuk meg a fundamentumok és a piaci dinamikák figyelembevételével. Az egyes társaságok sajátosságai nagyban befolyásolhatják ugyan az egyedi cégértékelések kimenetelét, de ökölszabályként jó tisztában lenni néhány sarokponttal.

Tovább

Cégértékelési alapok

A cégértékelések során három jól bevált módszert, vagy ezek kombinációját szokták alkalmazni. Érdemes tisztában lenni ezek jellemzőivel akár egy cég eladása, akár vásárlása szerepel a tervekben.

Tovább

Cégvásárlásra vagy cégeladásra készül? 8 tipp, amellyel csökkentheti a bizonytalanságokat egy tranzakciós árazás során

A tranzakciók során talán az egyik legfontosabb tényező a vételár körüli bizonytalanság. Ezt a bizonytalanságot csökkentheti egy jól kidolgozott, egyszerre részletes, ugyanakkor áttekinthető üzleti modell, amellyel már jól prognosztizálható egy viszonylagos „fair” cégértéktartomány. Akár cégvásárlást, akár cégeladást tervez egy társaság tulajdonosa vagy menedzsmentje, jó eséllyel szeretné előre látni, hogy milyen vételártartománnyal kalkulálhat a tervezett tranzakció során.

Tovább

Így élheti túl a cég az alapítót és a tékozló utódokat

Egy családi vállalkozás és tulajdonosa életében eljöhet a pillanat, amikor a vagyon mérete vagy összetettsége olyan szerteágazó tudást kívánna meg, amely meghaladja a cégvezér erejét, kapacitását, az irányítás továbbadása pedig családon belül nem oldható meg megnyugtatóan. Az ilyen jellegű kihívások már nem egy cégbirodalmat roppantottak meg, azonban van egy olyan jogi megoldás, amely még a végrendeletnél is biztosabban szavatolja, hogy a cég jó kezekbe kerüljön.

Tovább

Eladók opciói a vállalati érték realizálására

Milyen lehetőségei vannak annak a cégtulajdonosnak, aki részben, vagy teljes egészében kiszállna cégéből, külső forrást vonna be vállalatába, így finanszírozva a tervezett cégépítést, növekedést, vagy egyszerűen csak realizálni szeretné eddigi befektetett munkája eredményét?

Tovább

Cégkockázat a rendezetlen utódlás

A cégutódlás problémája tömegesen szakad a magyar családi vállalkozások nyakába, miután ezek többségét a rendszerváltás környékén alapították, vagyis a generációváltás igencsak esedékes. Hogyan tud egy cég tulajdonosa visszavonulni az aktív üzleti élettől úgy, hogy közben nem kerül veszélybe a sok év alatt felhalmozott cégvagyon? A családon belüli öröklés kézenfekvőnek hangzik, de egy alkalmatlan utód nagyobb veszélyt jelenthet a cégre, mintha külső érdekeltség kezébe kerül a családi vagyon. A dilemmára azonban van megnyugtató jogi megoldás.

Tovább

Cégértékelés: mihez mérjük a cégünk értékét?

Az EBIT és az EBITDA a vállalatok értékelésére használt legfontosabb pénzügyi mutatószámok, alapvetően ezekre lehet támaszkodni egy működő cég értékének meghatározásakor. Ugyanakkor a cégértékelés területén is vannak olyan összehasonlítási lehetőségek, amelyeket segítségül hívhatunk, mert jó támpontot jelentenek a cég értékének meghatározására.

Tovább

A cégértékesítés és a cégvásárlás adóvonzatai

Cégeladáskor, üzletrész értékesítésekor az eladók részéről adókötelezettség (jövedelemadó-fizetési kötelezettség) keletkezik, legyen szó akár magánszemélyről, akár társaságról. A cég vagy üzletrészvásárlás kapcsán az esetleges illetékkötelezettségeket, illetve az elhatárolt veszteségek későbbi felhasználásának lehetőségét kell megvizsgálni.

Tovább

Cégértékelés: EBIT vagy EBITDA alapon?

Az EBIT és az EBITDA a vállalatok értékelésére használt legfontosabb mutatók. Az EBIT a magyar számviteli törvény szerinti üzemi eredménynek felel meg, más szóval a kamat és az adók előtti, de az értékcsökkenés utáni üzemi eredményt jelenti. Az EBITDA pedig a kamat, az adók, és az értékcsökkenés előtti üzemi eredményt mutatja. Tehát az EBIT és az EBITDA közötti fő különbség az értékcsökkenés nagysága.

Tovább

Cégvásárlás - még mindig a vevőknek áll a világ?

Jelenleg is érzékelhető a növekvő akvizíciós aktivitás a hazai piacon, s a nyomdaiparban is jelentős mozgást láthatunk. A vevők proaktívan keresik és vizsgálják a célpontokat, a sikeres tranzakciózárásig azonban hosszú hónapok, félévek telnek el.

Tovább

Kiemelt témák

 Tovább