A vállalatok és szervezetek működésében kiemelt szerepet kapnak a pénzügyi jelentések és a menedzsment riportok. Bár elsőre hasonlónak tűnhetnek, valójában eltérő célt szolgálnak, és egymást kiegészítve biztosítják a gazdálkodás átláthatóságát és hatékonyságát.
A pénzügyi jelentések
Éves beszámoló, mérleg vagy eredménykimutatás – általában évente vagy félévente készülnek. Ezek a dokumentumok szabályozott formátumban, a jogszabályoknak megfelelően mutatják be a vállalat vagy szervezet pénzügyi helyzetét, eredményeit és vagyoni állapotát.
Kiknek szólnak?
- Tulajdonosoknak
- Befektetőknek
- Hitelezőknek
- Hatóságoknak
A pénzügyi jelentések célja, hogy átfogó, megbízható képet adjanak a vállalat gazdálkodásáról, és biztosítsák a jogszabályi megfelelést.
A vállalati pénzügyi jelentések időben történő és pontos összeállítása alapvető a vezetői döntéshozatal szempontjából.
A menedzsment riportok
Havi vagy negyedéves rendszerességgel készülő időszaki jelentések – elsősorban a vállalat belső működését támogatják. Ezek a riportok rugalmasan alakíthatók a vezetőség igényei szerint.
Mire használják őket?
- A vezetői döntések megalapozására
- A működés hatékonyságának nyomon követésére
- A problémák korai felismerésére
- A célok teljesülésének mérésére
A menedzsment riportok lehetővé teszik, hogy a vezetés gyorsan reagáljon a változásokra, és proaktívan irányítsa a vállalatot.
Fontos különbség, hogy a menedzsment riportok a napi/operatív működéshez készülnek, gyors visszacsatolást adnak, míg a pénzügyi jelentések hivatalos, átfogó képet adnak, és külső szereplők számára is készülnek.
A pénzügyi jelentések és menedzsment riportok egymásra épülő, egymást kiegészítő eszközök. Egyik sem helyettesíti a másikat, együtt biztosítják a vállalat sikeres, átlátható és szabályszerű működését.
Többéves tapasztaltunknak köszönhetően készek vagyunk arra, hogy ügyfeleink részére segítséget nyújtsunk a belső és külső pénzügyi jelentések elkészítésében.
Kiknek ajánljuk a Pénzügyi jelentések és menedzsment riportok készítése szolgáltatásunkat?
Szolgáltatásunkat elsősorban olyan közép- és nagyvállalatok számára ajánljuk, akik:
- megbízható pénzügyi alapokat szeretnének teremteni a vezetői döntésekhez,
- nemzetközi jelentési kötelezettségeiknek (például IFRS) szeretnének megfelelni,
- átalakulás (összeolvadás, szétválás) esetén hiteles és átlátható dokumentációra van szükségük.
Pénzügyi jelentések és menedzsment riportok szolgáltatásunk az alábbi tevékenységeket tartalmazza:
- éves beszámolók és pénzügyi jelentések elkészítése
- konszolidált beszámolók összeállítása
- átalakulási vagyonmérlegek és vagyonleltárak elkészítése
- IFRS-beszámolók és csoportjelentések összeállítása
- vezető riportok elkészítése
- egyedi kimutatások (pl.: jövedelmezőségi jelentések stb.) összeállítása
- üzleti tervek összeállítása
Miért fontos a pénzügyi jelentések és a menedzsment riportok összeállítása?
A szabályosan elkészített pénzügyi jelentések és menedzsment riportok:
- támogatják a transzparens működést,
- elősegítik a befektetői bizalmat,
- alapul szolgálnak a stratégiai döntésekhez,
- visszacsatolást adnak a napi, heti vagy havi működésről
- lehetővé teszik az esetleges problémák korai felismerését
- megfelelnek a hatályos számviteli és IFRS szabályozásoknak.
Naprakész és teljes körű tájékoztatás számviteli változásokról
Számviteli csapatunk rendszeres hírlevélben tájékoztatja ügyfeleinket a törvényi változásokról, hatósági értelmezésekről és gyakorlati tudnivalókról. Ezzel támogatjuk a pontos tervezést és a pénzügyi megfelelőséget.
Társaságunk szakértői rendszeresen publikálnak blogunkon.
Iratkozzon fel értesítőnkre, hogy első kézből megkapja friss anyagainkat!