A vállalatok és szervezetek működésében kiemelt szerepet kapnak a pénzügyi jelentések és a menedzsment riportok. Bár elsőre hasonlónak tűnhetnek, valójában eltérő célt szolgálnak, és egymást kiegészítve biztosítják a gazdálkodás átláthatóságát és hatékonyságát.

A pénzügyi jelentések 

 Éves beszámoló, mérleg vagy eredménykimutatás – általában évente vagy félévente készülnek. Ezek a dokumentumok szabályozott formátumban, a jogszabályoknak megfelelően mutatják be a vállalat vagy szervezet pénzügyi helyzetét, eredményeit és vagyoni állapotát.

Kiknek szólnak?

  • Tulajdonosoknak
  • Befektetőknek
  • Hitelezőknek
  • Hatóságoknak

A pénzügyi jelentések célja, hogy átfogó, megbízható képet adjanak a vállalat gazdálkodásáról, és biztosítsák a jogszabályi megfelelést.

A vállalati pénzügyi jelentések időben történő és pontos összeállítása alapvető a vezetői döntéshozatal szempontjából.

A menedzsment riportok

 Havi vagy negyedéves rendszerességgel készülő időszaki jelentések – elsősorban a vállalat belső működését támogatják. Ezek a riportok rugalmasan alakíthatók a vezetőség igényei szerint.

Mire használják őket?

  • A vezetői döntések megalapozására
  • A működés hatékonyságának nyomon követésére
  • A problémák korai felismerésére
  • A célok teljesülésének mérésére

A menedzsment riportok lehetővé teszik, hogy a vezetés gyorsan reagáljon a változásokra, és proaktívan irányítsa a vállalatot.

Fontos különbség, hogy a menedzsment riportok a napi/operatív működéshez készülnek, gyors visszacsatolást adnak, míg a pénzügyi jelentések hivatalos, átfogó képet adnak, és külső szereplők számára is készülnek.

A pénzügyi jelentések és menedzsment riportok egymásra épülő, egymást kiegészítő eszközök. Egyik sem helyettesíti a másikat, együtt biztosítják a vállalat sikeres, átlátható és szabályszerű működését.

Miért válassza Pénzügyi jelentések és menedzsment riportok összeállítása szolgáltatásunkat?

Többéves tapasztaltunknak köszönhetően készek vagyunk arra, hogy ügyfeleink részére segítséget nyújtsunk a belső és külső pénzügyi jelentések elkészítésében.

Kiknek ajánljuk a Pénzügyi jelentések és menedzsment riportok készítése szolgáltatásunkat?

Szolgáltatásunkat elsősorban olyan közép- és nagyvállalatok számára ajánljuk, akik:

  • megbízható pénzügyi alapokat szeretnének teremteni a vezetői döntésekhez,
  • nemzetközi jelentési kötelezettségeiknek (például IFRS) szeretnének megfelelni,
  • átalakulás (összeolvadás, szétválás) esetén hiteles és átlátható dokumentációra van szükségük.

Pénzügyi jelentések és menedzsment riportok szolgáltatásunk az alábbi tevékenységeket tartalmazza:

  • éves beszámolók és pénzügyi jelentések elkészítése
  • konszolidált beszámolók összeállítása
  • átalakulási vagyonmérlegek és vagyonleltárak elkészítése
  • IFRS-beszámolók és csoportjelentések összeállítása
  • vezető riportok elkészítése
  • egyedi kimutatások (pl.: jövedelmezőségi jelentések stb.) összeállítása
  • üzleti tervek összeállítása

Miért fontos a pénzügyi jelentések és a menedzsment riportok összeállítása?

A szabályosan elkészített pénzügyi jelentések és menedzsment riportok:

  • támogatják a transzparens működést,
  • elősegítik a befektetői bizalmat,
  • alapul szolgálnak a stratégiai döntésekhez,
  • visszacsatolást adnak a napi, heti vagy havi működésről
  • lehetővé teszik az esetleges problémák korai felismerését
  • megfelelnek a hatályos számviteli és IFRS szabályozásoknak.

Naprakész és teljes körű tájékoztatás számviteli változásokról

Számviteli csapatunk rendszeres hírlevélben tájékoztatja ügyfeleinket a törvényi változásokról, hatósági értelmezésekről és gyakorlati tudnivalókról. Ezzel támogatjuk a pontos tervezést és a pénzügyi megfelelőséget.

Társaságunk szakértői rendszeresen publikálnak blogunkon.

Iratkozzon fel értesítőnkre, hogy első kézből megkapja friss anyagainkat!