- Mivel foglalkozunk
- Kik vagyunk
- Blog, szakmai tartalmaink
Importáfa önadózási tanácsadás és dokumentációs támogatás importőröknek és közvetett vámjogi képviselőknek.
Falcsik István
Ügyvéd
Vám-, jövedéki és hulladékgazdálkodási tanácsadás, üzletágvezető
Szántó Tímea
Menedzser, Vám-, és jövedék és hulladékgazdálkodási tanácsadási üzletág
Az importáfa önadózói módon történő kezelésével lehetőség nyílik arra, hogy az import eljárás során a levonásba helyezhető import áfa megfizetése nélkül végezze el a vámkezelést a vámhatóság. Mind az importőrök mind a vámszolgáltatást nyújtó vámügynökök versenyhátrányba kerülnek, amennyiben nem rendelkeznek import áfa önadózói engedéllyel, vagy nem alkalmazzák az import folyamatokban ezt az egyszerűsítést.
Megvizsgáljuk, hogy vállalata megfelel-e az engedély megszerzéséhez szükséges feltételeknek, és teljes körű támogatást nyújtunk a kérelem benyújtásában.
Elkészítjük vagy felülvizsgáljuk a vámjogi képviselethez szükséges dokumentumokat, biztosítva azok megfelelését a hatályos jogszabályoknak:
Érdekel az importáfa önadózási szolgáltatás
Belső szabályzó létrehozása azon import eljárásokra melybe az import Áfa a közvetett vámjogi képviselő által kerül levonásra.
A közvetett vámjogi képviselők számára elengedhetetlen egy részletes belső szabályzat kialakítása az importáfa önadózási eljárásokhoz, különös tekintettel a 2025. március 1-jétől érvényes jogszabályi változásokra. Az új előírások szerint a közvetett vámjogi képviselőknek szigorúbb feltételeknek kell megfelelniük, beleértve a partnerellenőrzési kötelezettségeket is.
Az import áfa közvetett vámjogi képviselő közreműködésével történő önadózói kezelése egy versenyképes import eljárás, tekintettel arra, hogy a levonásba helyezhető áfát nem kell az importőrnek megfizetnie.
Ugyanakkor ez az eljárási forma kiemelt kockázatokat tartalmaz a vámjogi képviselők számára, valamint a jogszabályok által meghatározott feltételek ellenőrzése a vámjogi képviselő feleadata és felelőssége.
A kockázatok kezelése érdekében elengedhetetlen a közvetett vámjogi képviselők esetében egy olyan belső szabályzat létrehozása, amely lépésről lépésre meghatározza, hogy a vámjogi képviselőnek milyen feladatokat kell elvégeznie.
Tekintettel arra, hogy ilyen szolgáltatást csak AEO engedéllyel rendelkező gazdálkodók láthatnak el, a folyamatok szabályozása az AEO engedély szinten tartása érdekében is elengedhetetlen.
Az ügyfélkapcsolatok kialakításának és kezelésének szabályozása a jogszabályi előírásoknak megfelelően.
Az engedményezési nyilatkozatok jogszerűségének és megfelelőségének ellenőrzése.
A partnerek adózási státuszának és megbízhatóságának rendszeres ellenőrzése, figyelembe véve a NAV által előírt szempontokat.
A vámeljárásokhoz kapcsolódó folyamatok részletes dokumentálása és a kockázatok minimalizálása érdekében szükséges intézkedések meghatározása.
A döntéshozók szerepének és felelősségének meghatározása, valamint az utólagos ellenőrzési eljárások kidolgozása a folyamatos megfelelés biztosítása érdekében.
Az RSM vámüzletágának szakértői naprakész ismeretekkel és tapasztalattal rendelkeznek a legújabb jogszabályi változások terén, és készek támogatni Önt a fenti területeken, biztosítva vállalata számára a zökkenőmentes és jogszabályoknak megfelelő működést.