Facebook image
Mentés
Kalocsai Zsolt, RSM Hungary, elnök-vezésigazgató
Kalocsai Zsolt

Fókuszban a webes világ: dinamikus bővülésre számítanak a cégek

Budapest, 2012.06.14. A több gazdasági ágazatban tapasztalható, évek óta tartó stagnálás vagy visszaesés közepette a magyarországi cégek számára még fontosabbá válnak azok a területek, ahol nagy bizonyossággal a jövőben is bővülésre lehet számítani. Ezek között első helyet foglal el az elektronikus kereskedelem és szolgáltatások világa. Nem meglepő, hogy a vállalkozások túlnyomó része igyekszik is lépést tartani az igen dinamikus technikai fejlődés ütemével.

Öt éves időtávon dinamikus növekedésre számítanak az online szolgáltatások piacán a magyarországi vállalkozások – derül ki az RSM DTM Hungary Zrt. legfrissebb kutatásából. A válaszadók egy éven belül ugyan csak szerény mértékű bővülést valószínűsítenek, ám már néhány éves távon is meghatározó ütemű növekedést jósolnak e területen.

Az RSM DTM által kkv-k körében végzett online felmérésből az is kiderül, hogy a magyarországi cégek zömében „meghallották az idők szavát”. „A honlap ma már nélkülözhetetlen a vállalkozások életében, a közösségi oldalak – mint a Facebook, az iwiw vagy a Twitter – használatával viszont egyelőre inkább csak barátkoznak a cégek. A vállalkozások 50 százaléka egyáltalán nincs jelen a közösségi felületeken, annak ellenére sem, hogy tudják: ezek célirányos használatával új ügyfelekre is szert tehetnek” – összegzi a tanulságokat Kalocsai Zsolt, az RSM DTM Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A közösségi oldalakon való jelenlét tekintetében a gyors bővülés az utóbbi egy-két évben következett be, ami nem meglepő annak fényében, hogy a Magyarországon elérhető és népszerű közösségi oldalak ekkorra érték el azt a méretet, ami már a vállalkozások számára is vonzó terep lehet.
 
Ami a nehézségeket illeti, az RSM DTM felmérésében részt vevő cégek mintegy két harmada szerint a magyarországi szabályozás (törvények, rendeletek) inkább gátolja, mint segíti a vállalkozások online üzletfejlesztését. „A legfőbb akadályok között a cégek fontos helyen említették az internethasználat alacsony arányát és az internetes ügyintézéssel kapcsolatos bizalmatlanságot, a feketegazdaság kiterjedtségét, az online tevékenység magas forrásigényét, az adóterheket, valamint a hatóságok nehézkes működését” – mutat rá Kalocsai Zsolt.

Saját felkészültségüket ugyanakkor jónak ítélik a vállalkozások e téren: mind a szervezeti struktúra, mind az alkalmazott technikai megoldások kifejezetten segítik a kitűzött üzleti célok megvalósítását a válaszadók szerint. Nem ritka ugyanakkor az, hogy a cégek az online üzletmenethez kapcsolódó tevékenység egy részét kiszervezik: ennek oka elsősorban a logisztikai és adózási szempontokban, valamint az adminisztrációs teher csökkentésére való törekvésben keresendő.

„A felmérésünkből világos kép rajzolódik ki: az online jelenlét és a legújabb webes trendek figyelemmel kísérése ma már elengedhetetlenek az üzleti sikerhez. Különösen igaz ez azoknál a cégeknél, szolgáltatásoknál, amelyek széles körű és sokrétű ügyfélkört szolgálnak ki” – vonja le a kutatás egyik fontos tanulságát Kalocsai Zsolt. 

Néhány jellemző kérdés/válasz a felmérésből

 Kérdés

A válaszok megoszlása 

 

 

 

 Van az Ön cégének honlapja? igen - 92,9%Nem - 7,1%   

 Mennyire segíti/gátolja a szabályozás

cégének online üzletfejlesztését?

 kifejezetten gátolja - 7,5%gátolja - 6,5%segíti - 22,5% kifejezetten segíti - 0% 

 Hogyan alakult a kereslet az Önök által kínált

termékekre, szolgáltatásokra az utóbbi egy évben?

 csökkent - 33,4%nem változott - 26,2% nőtt - 40,4%  

 Cégének technikai felkészültsége mennyire

segíti/gátolja a kitűzött üzleti célok megvalósítását?

 gátolja - 15%semleges - 12,5% segíti - 72,5%  

    Kapcsolódó bejegyzéseink