bérjegyzék

A bérjegyzék a kifizetett munkabér elszámolásáról szóló írásbeli tájékoztatás, melyet a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig a munkavállaló részére el kell juttatni. A munkavállaló ennek alapján ellenőrzi az elszámolás helyességét, a levonások összegét és jogcímét.

A bérjegyzék az alábbi adatokat tartalmazza:

  • Azonosító adatok (munkáltató, munkavállaló, név, adószám),
  • Az időre vonatkozó adatok (ledolgozott munkaidő, fizetett távollét, fizetetlen távollét, egyéb idő),
  • Kifizetések és levonások,
  • Tájékoztató adatok (besorolási bér, munkáltatói terhek),
  • Szabadságra vonatkozó tájékoztatást,
  • Magánszemély bevételének teljes összegét és jogcímét,
  • Az adóelőleg, adó, a járulék, valamint a kifizetőt és a munkáltatót terhelő társadalombiztosítási járulék alapjául szolgáló összeg,
  • A kifizetőt, munkáltatót terhelő társadalombiztosítási járulék, valamint a levont adóelőleg, adó, járulékösszeg,
  • Az előző időszakban teljesített kifizetést terhelő, és a megfizetett adó- és járulékkötelezettségek jogcímenkénti összege.

További szakmai kifejezések

Kapcsolódó bejegyzéseink

TERVEZD VELÜNK KARRIERED!

Nézz körül könyvelő és adótanácsadó ajánlataink között és jelentkezz önéletrajz csatolásával!

#RSMKARRIER