Facebook image
Mentés

WEBINÁRIUM | Magyar cégek nemzetközi ügyleteinek áfakezelése | 2022.06.16.

Webináriumunkon bemutatjuk mely határon átnyúló értékesítés során merül fel áfafizetési és áfaregisztrációs kötelezettség. Választ adunk olyan gyakori kérdésekre mint, hogyan lehet élni a külföldi áfaadminisztráció egyszerűsítésének lehetőségével, illetve áfa szempontból hogyan érdemes kidolgozni az optimális beszállítói és értékesítési láncot.

Forgalmi adót minden áru és szolgáltatás értékesítésekor meg kell fizetni, ez az alapvetés. Azonban minden eset egyéni elbírálást igényel, és mérlegelni kell, hogy az adott cégnek tényleg szükséges-e az áfaregisztráció. Meg kell vizsgálni van-e olyan egyszerűsítés az áfajogszabályi rendszerben, mely alkalmazásával elkerülhető a külföldi áfaregisztráció. A határon átnyúló ügyletek esetén kiemelten fontos vizsgálni a belföldi áfa következmények mellett a más országot érintő áfakezelést is.

Az online előadáson nemzetközi ügylettípusokon keresztül mutatják be adószakértőink mely esetben kell áfát fizetni.

regisztrálok az eseményre

Időpont

2022. június 16. csütörtök | 10:00-11:00

Kiknek ajánljuk

  • pénzügyi, gazdasági vezetőknek
  • vállalatok, vállalatcsoportok főkönyvelőinek, könyvelőinek
  • a vállalati adózásért felelős belső munkatársaknak 

Tematika

Megvizsgáljuk a következő ügyletek során, felmerül-e áfafizetési kötelezettség:

  • saját áru (termék) tagállamok közötti mozgatása
  • vevői készlet létrehozása egy másik tagállamban
  • helyi értékesítés egy másik tagállamban
  • két, vagy többszereplős értékesítés az Európai Unión belül és kívül (láncügylet, háromszögügylet)
  • más tagállamban megfizetett áfához kapcsolódó visszaigényléshez

Előadó szakértők

Németh Lilla, Igazgató, Adóüzletág, RSM Hungary Zrt.
Sztankó Dániel, RSM Hungary, Pénzügyi képviseleti csoportvezetőSztankó Dániel, Igazgató, Áfatanácsadás, RSM Hungary Zrt.

regisztrálok az eseményre

Az esemény az érdeklődő vállalatok képviselői számára díjmentes, de regisztrációhoz kötött. * 


A webinárium a Zoom platformon történik. Ha már rendelkezik Zoom regisztrációval, nincs előzetes teendője; ellenkező esetben pár kattintással regisztrálhat a platformra. Használja útmutatónkat, ha a folyamatban segítségre lenne szüksége.  Az esemény megtekintéséhez szükséges linket és információkat a jelentkezési lapon megadott adatai alapján küldjük meg.

*A regisztráció elfogadása nem automatikus, a vállalati szektorból érkező érdeklődők számára elsőbbséget biztosítunk. A regisztráció megerősítéséről a rendezvényt megelőző napig a regisztrációkor megadott e-mail címre értesítést küldünk.

    Kapcsolódó bejegyzéseink

    Érdeklik az adó- és munkajogi változások?

    Iratkozzon fel hírlevelünkre, és legyen mindig naprakész!

    Feliratkozom