Kezdődik az eÁFA korszak - útmutató az első bevalláshoz (2. rész)
Előző blogbejegyzésünkben az eÁFA rendszer webes megoldását mutattuk be, most a NAV eÁFA M2M rendszer megoldását vesszük górcső alá.
TovábbÖsszesen 90 bejegyzés
Előző blogbejegyzésünkben az eÁFA rendszer webes megoldását mutattuk be, most a NAV eÁFA M2M rendszer megoldását vesszük górcső alá.
TovábbAz eÁFA rendszer elindítása jelentős mérföldkő a magyar adóbevallási gyakorlatban. Ez a rendszer, amely 2024-től áll rendelkezésre, lehetőséget biztosít a vállalkozások számára, hogy hatékonyabban és átláthatóbban kezeljék áfa bevallásaikat.
Tovább5+1 pontban összefoglaltuk azokat a 2024-es áfa-változásokat, amelyekre a vállalatoknak érdemes figyelni az általános forgalmi adóval kapcsolatban.
TovábbAz állandó telephellyel kapcsolatos Európai Bírósági ítéletek a magyar hatóság gyakorlatára is hatással vannak. A legfrissebb, Cabot Plastics ügy kapcsán megvizsgáljuk, hogy lehet-e a kapcsolt vállalkozás személyzete és eszközei miatt állandó telephelye egy másik tagállamban bejegyzett cégnek?
TovábbAz uniós telephellyel nem rendelkező, EU-n kívüli társaságok, magyarországi adókötelezettségeik teljesítése érdekében kötelesek pénzügyi képviselőt választani, és ezt az adóhivatalnál bejelenteni. Az Unión belüli cégek is választhatják ezt az opciót, de számukra nem kötelező. A pénzügyi képviselő adott esetben a társaság adókötelezettségeiért pénzügyileg is helytáll: személye a garancia az állam, az adóhatóság felé az adófizetési kötelezettség teljesítésére.
Tovább2024-ben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egy újító lépést tesz az áfabevallás területén az eÁFA bevezetésével, mely adat alapúvá teszi a bevallást az eddig megszokott kumulált adatok helyett Annak érdekében, hogy az eÁfa- M2M segítségével a társaságok egyszerűsíteni tudják az áfabevallásukat, és csökkenteni az adminisztratív terheiket, néhány fontos lépést el kell végezniük.
TovábbEgyre több marketingakció zúdul a fogyasztók nyakába: a cégek kuponokkal, pontgyűjtő akciókkal, ingyenes szolgáltatásokkal, kedvezményekkel és nyereményjátékokkal igyekeznek a vevőket motiválni, elkötelezettségüket erősíteni, főleg az év végi időszakban. A marketingakciókkal azonban a cégek komoly adókockázatoknak is kitehetik magukat, hiszen amit a marketingrészleg kitalál, azt a pénzügyeseknek kell úgy elszámolnia, hogy megfeleljen az adójogi előírásoknak. Összegyűjtöttünk néhány tipikus esetet arra, hogy melyek a marketingakciók, promóciók legnagyobb adóbuktatói!
TovábbAz év végének közeledtével minden vállalatnak prioritásként kell kezelnie a kiállított és befogadott számlák ÁFA kezelésének ellenőrzését. De vajon miért olyan létfontosságú az ÁFA ellenőrzése, és miként járul hozzá a modern technológia az ebben rejlő kihívások könnyebb kezeléséhez?
TovábbAz év vége közeledtével a társaságoknak több adózási területen érdemes körülnézniük, hogy felmérjék, hol tudják működésüket optimalizálni, illetve felkészülni az őket érintő aktuális változásokra. Legfrissebb blogbejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány olyan adónemet (TAO, KIVA, ÁFA) illetve munkavállalói juttatást, amelyet érdemes az elkövetkezendő hetekben adózás szempontjából megvizsgálni.
Tovább2024. január 1-től bevezetésre kerül a belföldön forgalomba hozott kötelező visszaváltási díjas termékek visszaváltási rendszere, a DRS. A kötelező visszaváltási díjas rendszer feladatokat ró mind a gyártókra, mind a forgalmazókra, valamint a DRS bevezetése miatt a nyári adócsomag az Áfa törvényt is módosította 2024. január 1-i hatállyal. Az alábbi blogunkban bemutatjuk, melyek az új DRS rendszer legfontosabb, áfát érintő hatásai.
Tovább