Mentés

Változik a foglalkoztatói kérelmek benyújtásának módja

Július 1-től lép hivatalosan életbe az a január 1-ről elhalasztott új szabály, amely szerint a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csedre, a gyedre, a táppénzre és a baleseti táppénzre vonatkozó kérelmet kizárólag elektronikus úton nyújthatják be.

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) szervezeti átalakulásának részeként a korábban ellátandó feladatai közül a pénzbeli ellátásokkal, baleseti táppénzzel, és az utazási költségtérítéssel kapcsolatos feladatai az  Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz (ONYF) kerültek. 

A társadalombiztosítási kifizetőhelyet fenntartó foglalkoztatóknak a kifizetett pénzbeli ellátásokról, baleseti táppénzről, továbbá a kifizetőhelyet megillető egyszázalékos mértékű költségtérítés összegéről havonta a kifizetőhelyi elszámolást továbbra is a székhelyük szerint illetékes kormányhivatalhoz kell benyújtaniuk.

érdekli, milyen adókedvezményeket vehet igénybe? kattintson!

Júliustól csak elektronikus úton nyújtható be a pénzbeli ellátásra vonatkozó kérelem 

A kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatóktól az OEP, illetve az ONYF már eddig is kizárólag az ÁNYK programmal kitöltött kérelmeket fogadta el, ám ezeket kinyomtatva és aláírva postán, vagy személyesen is eljuttathatták az egészségbiztosítónak. A szabályozásváltozás legfontosabb eleme, hogy a jövőben már csak az elektronikus úton benyújtott dokumentumokat fogadja el a hivatal. 

Így a beszámolófeltöltések mellett ezentúl a csecsemőgondozási díjhoz, a gyermekgondozási díjhoz, a táppénzhez illetve a baleseti táppénzhez kapcsolódó kérelmek benyújtásához is szükséges az ügyfélkapus regisztráció, illetve a foglalkoztató képviselőjének, meghatalmazottjának külön regisztrálnia kell az egészségbiztosítónál. 

Az elmúlt évek fejlődési folyamatának eredménye, hogy egyre több adminisztrációs feladatot végezhetünk el elektronikus úton, csökkentve ezzel a papírmunkát, a postázással, illetve a nyomtatványok személyes kézbesítésével töltött időt és költséget. Az elektronikus rendszerekbe feltöltött adatok feldolgozása is sokkal gyorsabban és pontosabban történhet, így az ügyintézési idők jelentősen csökkenthetőek. Arról nem is beszélve, hogy a benyújtott dokumentumaink, ügyeink állapotáról valós időben, bármikor visszajelzést kaphatunk.  

Ugyanakkor a regisztrációval járó papírmunkát, meghatalmazások benyújtását célszerű minél hamarabb elvégezni, mert a határidő közeledtével beérkező nagy mennyiségű adat feldolgozása akár heteket is igénybe vehet, és addig az ellátások számfejtése is csúszhat.

Kapcsolódó bejegyzéseink

Érdeklik az adó- és munkajogi változások?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és legyen mindig naprakész!

Feliratkozom