Mentés

E-papír az eseti meghatalmazottaknak NAV ellenőrzés esetén

Széles adózói kört érint, hogy a 2018. január 1-től hatályos szabályozás nem csak az adózók esetében, hanem a helyettük eljáró eseti meghatalmazottak részére is kötelezővé tette a NAV-val az elektronikus kapcsolattartást ellenőrzési ügyekben. Mivel azonban ez a nyilvántartási rendszer még fejlesztés alatt áll, így átmenetileg teljesen bizonytalanná vált a szakmai képviselet gyakorlásának mikéntje. A napokban kiadott tájékoztatás szerint az adóhatóság a dilemmát azzal oldotta fel, hogy ezen beadványokat e-Papír formában lehet benyújtani a NAV felé.

ELLUGY-probléma

A korábbi blogbejegyzésünkben már felhívtuk a figyelmet arra, hogy átmenetileg nehézségekbe ütközik az eseti meghatalmazottak elektronikus kapcsolattartása a NAV által lefolytatott ellenőrzési ügyekben, ugyanis a rájuk vonatkozó egységes nyilvántartási rendszer még fejlesztés alatt áll. Az említett hiányosság miatt az eseti meghatalmazottak nem tudták használni az ellenőrzési ügyekben nyilatkozatok, eljárási cselekmények és egyéb kötelezettségek teljesítésére létrehozott, ezáltal praktikusan kizárólagos kommunikációs csatornaként funkcionáló ELLUGY-nyomtatványt. 

Tekintettel arra, hogy az Air. eseti meghatalmazottak esetében gyakorlatilag megszüntette a szakmai képviseletet, ezért az előbbiekben vázolt dilemma potenciálisan széles adózói és meghatalmazotti kört érint. 

Eseti megbízottak e-Papíron nyújthatnak be beadványt 

A napokban a NAV honlapján megjelent tájékoztatás feloldani látszik az eseti meghatalmazotti kör elektronikus kapcsolattartása körüli bizonytalanságokat. Az adóhatóság egyértelműsítette, hogy az ellenőrzési eljárásban eljáró eseti meghatalmazottak beadványaikat az e-Papír-szolgáltatás keretében továbbíthatják az állami adó- és vámhatóság részére. 

Így a mostani állapot szerint is egyértelművé vált, hogy bár a gazdasági szervezetek, vállalkozások által adható eseti meghatalmazásokra vonatkozó szabályozás egyszerűsítette, hogy kik járhatnak el képviselőkként az adóügyekben, azonban minden cégvezetőnek figyelnie kell arra, hogy a képviselettel megbízott személy rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval, mert máskülönben nem fog tudni a cég nevében eljárni. 

Az e-Papír-szolgáltatással kapcsolatos tájékoztató az alábbi weboldalon érhető el: https://epapir.gov.hu/

    Kapcsolódó bejegyzéseink

    Értesüljön az adóváltozásokról

    hírlevelünkből!

    Feliratkozom
    Honlapunk működése során sütiket használunk annak érdekében, hogy az egyes funkciók az oldal látogatóinak számára is kényelmesebben elérhetőek legyenek, illetve honlapunk használatáról statisztikai adatokat kaphassunk. A honlapunk használatára vonatkozó statisztikai adatokat a Google Analytics szolgáltatása biztosítja számunkra. A statisztikai adatok nem alkalmasak arra, hogy az oldal látogatóit beazonosítsuk, róluk bármilyen személyes adatot rögzítsünk. A felhasználói szokásokról kapott kép sem az egyénre, hanem az oldalra látogatók összességére vonatkozóan tartalmaz információkat. A hozzájárulás mérlegelése során kérjük, vegye figyelembe, hogy a sütik az alkalmazásával jobban átláthatjuk, hogy mi érdekli a holnapunkra látogatókat és ennek köszönhetően olyan anyagokat tudunk feltölteni, amelyek várhatóan nagyobb érdeklődésre tartanak számot. A sütik engedélyezése esetén a Google a felkeresett honlapok alapján olyan hirdetéseket jeleníthet meg, amely számot tarthat az Ön érdeklődésére. A sütikkel átadott információk ebben az estben sem tartalmaznak semmilyen személyes adatot. A sütik alkalmazásával kapcsolatban az Ön által használt böngésző Súgó menüje további információkat tartalmaz. Adatvédelmi tájékoztatónkat itt tudja elolvasni. Tovább