munkaügyi ellenőrzés

A munkajogi és a munkavédelmi jogszabályok munkavállalókat védő rendelkezéseinek érvényesülését nem csak ellenőrzi, de azok alkalmazását megfelelő szankciókkal ki is kényszeríti az állam.

A munkáltatók csak abban az esetben várhatják megalapozott nyugalommal a munkaügyi hatóság felügyelőit, ha a munkaviszonyok létesítése, fenntartása és megszüntetése, valamint a munkakörülmények kialakítása során valamennyi irányadó jogszabályt figyelembe véve, kellő körültekintéssel jártak el.

A munkaügyi ellenőrzést a munkaügyi hatóság munkaügyi felügyelői végzik. Munkaügyi hatóságként főszabályként a Nemzeti Munkaügyi Hivatal munkavédelmi és munkaügyi igazgatósága, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalok munkavédelmi és munkaügyi szakigazgatási szervei járnak el.

A munkaügyi hatóság ellenőrzési tevékenységét a hatóság vezetője által a munkaügyi ellenőrzésről szóló törvényben meghatározott szempontok alapján megállapított és évenként február 20-ig közzétett munkaügyi ellenőrzési irányelv alapján végzik.
A felügyelő a foglalkoztató valamennyi munkahelyén külön engedély és előzetes bejelentési kötelesség nélkül ellenőrzést tarthat, melynek során jogosult a munkahelyen tartózkodó személyek személyi azonosságának igazoltatással történő megállapítására is.

Lényeges, hogy a munkaügyi felügyelő hatósági ellenőrzést erre jogosító igazolvány birtokában végezhet, mely igazolvány tartalmazza a felügyelő nevét, az igazolvány sorszámát, és a munkaügyi hatóság illetékes szervének megnevezését.

További szakmai kifejezések

Kapcsolódó bejegyzéseink

NYITOTT POZÍCIÓINK!

Nézz körül és jelentkezz önéletrajz csatolásával és a pozíció megjelölésével! 

#RSMKARRIER
 Tovább