- Mivel foglalkozunk
- Kik vagyunk
- Blog, szakmai tartalmaink
Munkáltatói támogatás 2018 végéig volt nyújtható adómentesen lakáscélú felhasználásra, illetve lakáscélú hitel visszafizetésére, törlesztésére.
A juttatási forma megszűnését követően fontos adminisztratív teendők várnak még az érintett munkáltatókra és munkavállalókra annak érdekében, hogy a kapcsolódó adókockázatokat minimalizálják.
Adómentes munkáltatói támogatás lakáscélú felhasználásra, illetve lakáscélú hitel törlesztése és visszafizetése céljából volt adható 2018. december 31-ig.
A személyi jövedelemadó törvénynek megfelelően adómentesnek minősült a munkáltató által:
A nyújtott támogatások adómentességének és tényleges felhasználásának utólagos ellenőrzése alapvetően az adókockázat elkerülése miatt fontos, hiszen amennyiben az előírt határidőn belül a munkavállaló a munkáltató felé nem tudja igazolni a kapott támogatás adómentességi feltételeinek és teljeskörű felhasználásának teljesülését a jogszabályban előírtaknak megfelelő dokumentumokkal, úgy a lakáscélú támogatás nem tekinthető adómentesnek, hanem annak 20 százalékkal növelt összege adóköteles bérjövedelemnek minősül, mely után mind a munkáltatónak, mind pedig a munkavállalónak adó és járulékfizetési kötelezettsége keletkezik.
Amennyiben egy adott munkavállaló esetén a korábban adómentesen folyósított 5 millió forint lakáscélú munkáltatói támogatás kapcsán utólag mégsem teljesülnek az adómentesség feltételei, úgy a következő közterheket kell megfizetni:
FT | |
---|---|
Lakáscélú támogatás teljes összege | 5 000 000 |
Adóalap (a nyújtott támogatás +20%-kal növelt összege) | 6 000 000 |
Munkavállaló által fizetendő közterhek teljes összege (33,5%) | 2 010 000 |
Munkáltató által fizetendő közterhek teljes összege (21%) | 1 260 000 |
Teljes bérköltség | 6 260 000 |
Az utólag befizetendő összes közteher összege | 3 270 000 |
Fontos figyelembe venni, hogy az adóhatóság revizorai az ellenőrzések során még hosszú évekig kérhetik az adómentesen nyújtott juttatások jogszerűségének igazolását. A hiányzó dokumentumok adóellenőrzés során történő ad-hoc beszerzése, ha nem is lehetetlen, de számos akadályba ütközhet, különös tekintettel az időközben távozott munkavállalók vonatkozásában.
Szolgáltatásunkat azon munkáltatók számára ajánljuk, akik nem szeretnék az utolsó pillanatra hagyni a korábban adómentesen adott lakástámogatások adómentességi feltételei teljesülésének vizsgálatát, és szükségük van egy szakértő csapatra, amely szakmai támogatást nyújt a dokumentációk helyességének és teljeskörűségének ellenőrzésében.
Felkészült, gyakorlati tapasztalattal rendelkező szakembereink kérés esetén teljeskörűen lefolytatják a munkavállalók által rendelkezésre bocsátott dokumentumok ellenőrzését.
Szakértő csapatunkkal az ellenőrzés keretein belül vállaljuk, hogy:
Konkrét megkeresés esetén a munkavállalók és a nyújtott támogatások számától függő egyedi árajánlatot adunk.